Exposició temporal: Els cants de la canya

Del 30 d'octubre de 2021 al 9 de gener de 2022

La Setmana del Turisme Industrial, que organitza la XATIC, torna per explicar "com es fan les coses".

Gratuït

L’exposició ens il•lustra des de l’obtenció de la canya al canyer fins a la transformació de la mateixa per tal d’obtenir les canyes o inxes que s’utilitzen a l’embocadura de diferents instruments musicals, tant d’orquestra com tradicionals.

A les vitrines s’hi poden veure materials originals cedits per diferents tallers que es dediquen o s’han dedicat a la transformació de la canya per música, com ara Medir SL de Palamós i la desapareguda casa Monser de Vila-sacra, o inxes fetes a tallers artesanals, com ara els dels músics Joan Roca i David Antius.

Aquesta és uns mostra feta per l’Institut d’Estudis Empordanesos en el marc del III Congrés de l’Espai Català Transfronterer, on es van treballar els temes de la canya per música i la música amb canya.

Horari Inauguració: dia 30 d’octubre de 2021  a les 18 h

Institut d'Estudis Empordanesos, Ecomuseu Farinera i Ajuntament de Castelló d'Empúries
Horari:
De 10 a 14 i 16.30 a 19 h.