L’Ecomuseu Farinera es suma a la Festa de La Candelera amb diverses activitats

El museu es suma als actes de la Candelera de Castelló d’Empúries, que es celebraran del 2 al 5 de febrer de 2023. La programació d’aquest any inclou propostes per a tots els públics: concerts, espectacles, presentacions, sardanes, xocolatada i visites guiades.

• cartell candelera 2023
  • Fotografia El paller Inquiet
25 de gener de 2023

El dissabte 4 de febrer es celebraran el gruix activitats. A les 11h. el primer taller familiar de l’any 2023. Dedicat a crear menjadores pels ocells ja que a l’hivern els ocells tenen dificultats per trobar aliments. L’activitat esta dirigida per guies de la Copa, empresa de serveis ambientals. El preu són 2 € adults i 1€ majors de 6 anys i les reserves es poden fer al 972 25 05 12 o informacio@ecomuseu-farinera.org.

També a les 11h arribarà l’hora de l’actuació del col·lectiu El Paller en el marc de l’exposició Memòries.  Una exposició que fa un repàs dels fets que es varen produir a Castelló d‘Empúries durant al guerra civil espanyola per part de la generació d’infants, avui avis, que ho varen viure en primera persona.

Les ballarines faran una composició en directe a l’espai de l’exposició i tot seguit alguns dels participants recitaran fragments seleccionats dels textos dels catorze entrevistats que recull Memòries. L’acte serà gratuït i en acabar hi haurà un aperitiu.

A les 12h començarà la visita Tastapatrimoni Castelló d’Empúries. Un itinerari historicoartístic guiat per la vila amb maridatge begudes DO Empordà. El recorregut inclou l'entrada als tres museus de la vila i a les restes arqueològiques del Miqwè de la sinagoga del Puig del Mercadal. L’aforament està limitat i cal reserva prèvia al 972450802 o al  688331094.

El diumenge 5 de febrer hi haurà la visita guiada: Enfariana’t. Si encara no has descobert la Farinera, t'animem a apuntar-te. Amb els comentaris dels nostres guies especialitzats, podràs descobrir tots els detalls d'aquesta fàbrica de farina i aprendre com es transforma el blat en farina, i la seva importància per l’alimentació mundial. La visita s’acaba amb una degustació de Pa de la Tramuntana i cervesa Rufa de blat i Aigua de Vilajuïga. Pels infants s’ofereixen sucs de fruita. L’activitat serà a les 11h. El preu són 5€ adults, 2,5€ nens i gratuït per nens menors 3 anys i les reserves es poden fer al  972 25 05 12 o al 688 33 10 94.