L’Ecomuseu Farinera rep una subvenció per millorar les noves tecnologies de la informació

Aquest any 2022 l’Ecomuseu Farinera ha rebut de la Diputació de Girona un ajut per millorar els equipaments relacionats amb les noves tecnologies, que es concedeix anualment als museus i col·leccions de les comarques Gironines.

25 de novembre de 2022

Aquest ajut ha permès finançar  la creació de continguts multimèdia i l’adquisició de maquinari per al museu.  El museu ha realitzat imatges en 3d de tres objectes de la col·lecció a través de la tècnica de la fotogrametria. Aquesta activitat s’ha realitzat amb diversos objectius: documentar tres objectes del museu i posar-los a disposició del públic a través de la plataforma Sketchfab, on es presenta el bé patrimonial en un context de coneixement i el fa comprensible per a tothom. I també de crear noves vies d’interpretació del patrimoni cultural. Els objectes són: el Molí Bühler, un pallissó i un quartà.

L’altra actuació ha estat  substituir el SAI (Sistema d’alimentació ininterrompuda) per tal de garantir l’alimentació del sistema informàtic del museu en cas de fallada elèctrica.