Terrats. Trenta mirades d'un espai in(discret)

Del 2 de juliol al 25 de setembre de 2022

Inauguració dissabte 2 de juliol a les 19 h. amb la comissaria Pilar Farrés

La mostra és una reflexió entorn dels terrats, que són un preciós testimoni de la història humana i quotidiana de les cases i dels pobles. Aquest pintoresc racó amaga la seva particular memòria del pas del temps, feta d’instants autèntics de vida, de petites històries familiars, de matins assolellats, de safarejos i roba estesa, de nits fresques d’estiu, de jocs i tertúlies informals.

Els terrats, on interior i exterior es desdibuixen, són un espai domèstic amb iconografia pròpia. Íntims, inspiradors i, fins i tot, dotats de cert romanticisme. Des dels terrats, que són com talaies obertes al cel, es gaudeix de perspectives úniques i infinites del paisatge pròxim i dels racons de la nostra quotidianitat. Un espai que, a més, durant els mesos de confinament, ha estat resignificat de maneres molt diverses i interessants.

Durada:
Tot el dia
Preu:
Gratuït
Què fem?

Participen en la mostra un total de vint-i-dos fotògrafs que s’han enfilat als terrats de Castelló d’Empúries i Empuriabrava, autèntics oasis de tranquil•litat dins el poble, i que ens ofereixen horitzons inèdits i noves composicions i formes del paisatge, resultants d’una mirada personal sobre aquests espais de gaudi familiar i veïnal. Les instantànies capturen l'essència dels terrats i ofereixen una nova perspectiva sobre el paisatge pròxim i quotidià, alhora que reflexionen sobre el propi concepte de terrat, convertit en objecte de suggeridores metàfores i jocs visuals.

En l’exposició, també hi participen diversos autors i autores que acompanyen les fotografies amb els seus textos inspiradors, que homenatgen aquest espai íntim i compartit alhora, tot evocant records i sensacions, escenaris i trobades.

Organiza:
Ecomuseu Farinera i Ajuntament de Castelló d'Empúries