L’ecomuseu Farinera renova la seva web

El museu renova la seva web per fer la més accessible i adaptada a la nova imatge gràfica www.ecomuseu-farinera.org

16 d'agost de 2021

Aquesta és la tercera renovació que es fa. A partir de la web inicial, de l’any 2008 es va fer una renovació al 2015 al format responsive i ara s’ha fet un revisió en profunditat per adaptar-la aplicant al web un gestor de continguts (CMS) i posant l’accent en les millores d’accessibilitat web seguint les directrius proposades a l’informe MUSA i al Web Content Accessibility Guidelines. La nova web del museu proveeixi una experiència equitativa per a tots els visitants, tant pel que fa a la navegació com al contingut.

Hem actualitzat la imatge gràfica que va ser creada per l’estudi Extraestudio i que va guanyar el premi Laus. També hem reordenat i ampliat els continguts perquè l'usuari trobi més fàcilment el que busca. El web segueix el llenguatge Responsive web design (RWD)  que permet una bona lectura en dispositius que no siguin l'ordinador, com ara tablets o smartphones.

I el més important, s’ha apostat clarament per l’accessibilitat no nomès creant un apartat sobre accessibilitat al museu sinó també a nivell de programació (d'enllaços i imatges, sitemap, navegació amb tabulador, etc.) segons els paràmetres de la normativa vigent. Així per exemple, s’ha fet una revisió amb ChromeVox de Google, un lector de pantalla per a persones cegues que permet navegar fent servir el tabulador del teclat.

La web està disponible també en cinc idiomes, igual que les anteriors. El projecte rep el suport de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Girona.